Er zijn vier verschillende communicatietrainingen:

Communiceren vanuit Innerlijke Kracht

Professioneel adviseren

Telefonisch acquireren

Klantgericht telefoneren

Telefonisch acquireren

Eerlijk zaken doen

Ondanks alle kritiek op telesales, is de telefoon nog steeds het snelste en goedkoopste middel om in persoonlijk contact te komen met nieuwe klanten.

  • Hoe zorg ik voor potentievolle afspraken met toekomstige afnemers?
  • Wat zeg ik als ik eenmaal een beslisser aan de lijn heb?
  • Hoe hou ik mijn energie positief na de zoveelste afwijzing?

Wat je leert

Prospects zijn pas bereid om naar jou te luisteren, als jij eerst naar hen luistert.

  • Je leert om in telefoongesprekken met beslissers en beïnvloeders beter te luisteren. Je reageert passend op hun signalen van bevestiging of afwijzing.
  • Je leert je eigen energie beter te sturen.

Resultaat na de training…

  • Spring je beter in op wat een prospect aan de telefoon zegt (en niet zegt).
  • Scoor je niet zozeer meer afspraken, maar wel met meer potentie.
  • Onderscheid je jezelf van al die andere bellers. Je hebt meer aandacht voor de persoon aan de andere kant van de lijn.

Inhoud

De mens achter de acquisiteur

  • Bewustzijn in bedrijf: niveaus van persoonlijk functioneren
  • Mindset: zelfbeeld en klantbeeld
  • Omgaan met eigen energie

Voorbereiding

  • Bellen met een doel
  • Contactgegevens en bellijsten
  • Werken met aannames over je contactpersoon
  • Flexibiliteit in belscript

Het telefoongesprek

  • De contactpersoon uitnodigen tot dit telefoongesprek
  • Luisteren en samenvatten
  • Commercieel handige vragen stellen: welke en wanneer?
  • Denken en spreken in klantvoordelen
  • Inspringen op wat de contactpersoon bezighoudt
  • Omgaan met bezwaren
  • Herkennen van koop signalen
  • Het gesprek afronden

Meer halen uit het telefoongesprek

  • One call does it all!
  • Informatie verzamelen en leads genereren
  • “Pipe line” management
  • Cross-selling en deep selling

Bedoeld voor

  • Verkopers, accountmanagers en vertegenwoordigers die meer effect willen van hun prospecteer inspanningen.
  • Commerciële binnendienst medewerkers die afspraken moeten maken voor de verkopers in de buitendienst.
  • Professionals en kenniswerkers, zoals juristen, advocaten en accountants, die
    naast hun advieswerk ook de verantwoordelijkheid hebben om nieuwe klanten
    binnen te halen.

Duur

2, 3 of 4 dagdelen. Uit de training wordt het meeste rendement behaald, indien intensief wordt gewerkt in groepen van maximaal 4 deelnemers.

Werkwijze training op maat

Deze training wordt aangeboden als maatwerk leertraject. In vijf stappen werken we toe naar het door u gewenste resultaat.

  • Werkplekobservatie

Zicht krijgen op het werk van de deelnemers. Inventariseren van individuele leerwensen. Inschatten beginniveau.

  • Terugkoppeling werkplekobservatie met de opdrachtgever

Bepalen definitieve inhoud van de kerntraining.

  • Kerntraining
  • Deel I: classroom training

Oefenen basisvaardigheden door gesprekssimulatie en rollenspel.

  • Kerntraining Deel II: on-the-job coaching

Oefenen met en tapen van real life gesprekken op de werkplek.

  • Terugkom bijeenkomst

Terugblik op oefenen in het dagelijks werk.

  • Evaluatie met de opdrachtgever

Praktijkopdracht

Na Kerntraining Deel II krijgen de deelnemers de opdracht om een aantal gesprekken op te nemen op een cassetterecorder. Ter voorbereiding op de terugkom bijeenkomst luisteren de deelnemers de opgenomen gesprekken af en evalueren ze zichzelf.

Uw investering

  • € 725,00 per dagdeel, exlusief BTW, inclusief naslagmateriaal.
  • € 179,00, exclusief BTW voor de aanschaf van een telefoongesprekken registratie recorder.

terug naar boven»

Babel